Miód wiśniowy - moc właściwości odżywczych - sklep internetowy Koneser Miodu

Miód wiśniowy

Miód wiśniowy nie jest tak powszechny, jak inne miody. Wynika to przede wszystkim z jego trudnej dostępności, ponieważ wiśnie kwitną wczesną wiosną, kiedy pszczoły skupiają się na poszukiwaniu pokarmu dla swojego potomstwa, a nie wytwarzaniu miodu. Jednak tam, gdzie wiśni jest pod dostatkiem, np. we włoskich regionach Piedmont i Apulia, nadwyżka nektaru z kwiatów wiśni może być przez niewykorzystana do produkcji unikalnego miodu wiśniowego. Miód wiśniowy może mieć różnorodną barwę – od złotej po ciemnobursztynową, z odcieniami czerwieni. Ten rodzaj miodu krystalizuje się dość powoli. Słodkiemu smakowi miodu wiśniowego towarzyszy zwykle nuta owocu, z którego powstał.

Miód wiśniowy – właściwości i zastosowanie

Miód wiśniowy zawiera wiele wartościowych składników odżywczych. Wykazano m.in., że miód wiśniowy jest bogatym źródłem przeciwutleniaczy, np. kwercetyny, kaempferolu czy naringeniny(1). Przeciwutleniacze to związki, które chronią przed uszkodzeniem komórek spowodowanym przez szkodliwe wolne rodniki i związanym z nimi stanom zapalnym. W ten sposób zapobiegają rozwojowi chorób przewlekłych, a także przedwczesnemu starzeniu się skóry. Dlatego też miód wiśniowy może być stosowany w pielęgnacji, jako składnik odżywek i maseczek. Miód wiśniowy ma również właściwości przeciwbakteryjne, wynikające m.in. z jego kwaśnego pH, dzięki czemu może pomóc w walce z trądzikiem czy infekcjami dróg oddechowych. Jako źródło naturalnych cukrów (glukozy i fruktozy), miód wiśniowy także działanie energetyzujące. Jeśli jednak chcemy w pełni skorzystać z prozdrowotnych właściwości miodu wiśniowego, nie powinniśmy go podgrzewać ani rozcieńczać, ponieważ przetwarzanie może zmniejszyć jego aktywność biologiczną. W kuchni miód wiśniowy doskonale sprawdzi się, jako dodatek do chłodnych napojów i herbat, a także słodkich wypieków i sałatek.

Wiśnie – moc witamin i właściwości odżywczych

Wiśnie – mimo tego, że w ponad 80% składają się z wody, są owocami bogatymi w witaminy i wartościowe składniki odżywcze. Są m.in. źródłem polifenoli i witaminy C, które mają właściwości przeciwutleniające i przeciwzapalne. Badania wykazują, że spożycie wiśni może zmniejszać stres oksydacyjny, stany zapalne, bóle mięśni spowodowane wysiłkiem oraz korzystnie wpływa na ciśnienie krwi. Niektóre badania sugerują również ich korzystny wpływ na zapalenie stawów, cukrzycę, a także sen, funkcje poznawcze i nastrój(2).

(1)  https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/21229237/

(2)  https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/21229237/

 

Produkt dodany do ulubionych

W celu poprawienia jakości usług korzystamy z plików cookies. Pozostając na stronie, wyrażasz zgodę na wykorzystanie tej technologii.